4 Feb 2009

♥ Makanan Arab di Malaysia


Dear blog,

Post sambungan mengenai kunjungan kami ke sebuah restoran Arab di Ampang untuk meraikan sahabat baba dari Arab Saudi yang baru tiba di KL. [Posted on 17 Jan 2009].

The food was heaven. Alhamdulillah. Try la. Al-Rawsha. Owned by hubby's relative. Di sana kami bertemu dengan keluarga Dr. Mohammad Fidaa' Bahjatt. Sungguh ramah & baik mereka ini. Isterinya Prof. Nadia Bahjatt dan anaknya Asmaa' Bahjatt pun peramah sangat. Saya faham bila berbual dalam Bahasa Arab, tapi tak mampu nak bercakap. Kami berbual dalam Bahasa Inggeris je. Luckily kakak saya Kak Ann ada & boleh berbual dalam Bahasa Arab. Prof. Nadia berbincang dengan saya, Kak An & Mama tentang ukhuwah dalam Islam, di mana kita semua adalah saudara, jika seorang terluka pasti semua akan terasa..



Kami makan dengan berselera, apatah lagi keluarga Dr. Fidaa' ni, ye lah memang makanan mereka pun.. hehe.. Apa yang dapat saya rumuskan, mereka adalah sebuah keluarga Arab yang educated dan Islamik.. alhamdulillah.. oh, gambar-gambar yang ditampal di sini memang tidak termasuk saya.. hehe.. Dan saya sertakan juga beberapa gambar masakan yang kami order malam tu yang, ohhh lazeez nyer! Rotinya pun lembut sama yang macam pernah saya makan di Tanah Arab dulu.. Kami berharap insyaAllah agar dapat berjumpa lagi dengan keluarga Dr. Fidaa' yang peramah ini. =) Again, my D-plan was ruined that day.

♥ izzah©

0 ♥ comments:

Post a Comment

What say you..? =)

Thanx for commenting.

May Allah bless u as always ♥♥♥

Related Posts with Thumbnails

Google :

Loading...
 

note to self : breathe Design by Insight © 2009