5 Apr 2010

♥ Breathe

Assalamualaikum..

Bismillahirrahmanirrahim..

anything you have the time to complain about, you have the time to change..

Entri ketiga untuk tahun ini. Fuh. *breathe* Lama sungguh. Seperti biasa, terlalu banyak peristiwa - kata² - drama, terlalu sikit masa yang ada.. Dengan berubahnya layout blog ini, moga saya rajin menulis dan bernafas di sini selepas ini.. hehe. InsyaAllah. Mungkin juga selepas ini saya akan ke domain yang lain, siapa tahu.. mungkin nanti akan sibuk bantu hubby saya di domain yang satu lagi - khusus untuk foto² yang 'ditembak'.. hubby saya pun dah mula berblog (baru 1 entri je..hehe)..

Kadangkala saya terfikir, sesuaikah kalau saya menulis entri yang menggunakan bahasa yang lebih serius, lebih bombastik, lebih memerlukan interpretasi yang tinggi untuk memahamnya? Walaupun saya tak pasti berapa ramai yang selalu datang membaca blog saya yang lebih banyak sawang dari entrinya.. Atau saya terus kekal menulis begini, gaya santai , tak terlalu formal, biasa sahaja.. dan entrinya pun entri yang biasa² saje.. Atau saya menulis mengikut suka hati saya - langgar semua pantang larang..? Hehe.. Ataupun ubah gaya menulis seperti kebudak²an walhal umur saya dah hampir menjengah 30-an!? Wahh.. Mungkin semua option² tersebut akan dipertimbangkan! Hehe

Semalam, hari minggu yang biasa tapi sibuk bagi saya.. Sebelah paginya sibuk dengan house chores.. selesai Zuhur saya mula menyiapkan bahan untuk membuat kek.. Kek coklat tanpa telur saya telah menjadi idaman (pergh ayat..) kakak² saya untuk dibawa ke pejabat.. akhirnya 5 biji kek siap dibakar & dihias, malangnya saya tak sempat mengambil gambar sebelum kek dibawa pergi... huhu.. memang penat tapi menyeronokkan.. ditambah pula dengan kejadian seperti kek retak (disebabkan saya careless masa handle kek tu), grill holder dlm oven terjatuh ke dasar bersama² 2 biji kek yang sedang dibakar (haha panik jugak saya..).. alhamdulillah semua cacat cela dan kekurangan dapat diatasi dengan topping yang mantap dan cool (wah, ayat baik nye..hihi).. Okey cukup cerita di rumah..

Sekarang cerita tentang ofis pula.. urghh.. tak best nya nak cerita.. nanti lah, saya belum ada perasaan lagi nak ceritakan hal ofis saya.. dahlah balik rumah pun saya bawa balik kerja dari ofis, hujung minggu pun sama, kat blog pun nak tulis juga pasal ofis ke? euww.. cuma satu perkara yang saya sangat gembira, lega & berpuas hati yang berkaitan dengan ofis, iaitu usaha saya dalam merealisasikan target 6S ofis saya.. Er, apakah 6S? Kalau diikutkan, amalan sebenar di semua pejabat kerajaan ialah 5S, tapi di ofis saya ditambah pula 1 lagi elemen 'S' nya.. Boleh google untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai 5S/6S ni ye.. hehe.. yang penting, saya siap tak tidur malam semata² nak lengkapkan documentation bagi 6S ini untuk tujuan Audit Inovasi.. di ofis pun agak stress juga bila sebahagian daripada masa kerja terpaksa diperuntukkan untuk 6S ni.. di waktu kami sibuk dengan outstation untuk audit.. memang risau juga kalau usaha saya ini sia² belaka, & mungkin tak dipandang, tapi bagi saya yang penting saya dah siapkan bahagian saya seperti yang saya janjikan.. alhamdulillah, panel² audit yang datang memeriksa sangat berpuas hati, keseluruhannya suka dan memuji usaha kami semua.. dan yang membuatkan penat dan mengantuk tak tidur semalaman saya hilang serta-merta ialah bila mereka berkata..

very impressive!!..

bagus! cantik, ada inisiative sendiri..!


Alhamdulillah.. Pada saya, tanpa team effort, semua ini tidak akan menjadi.. kan. Masing² bertanggungjawab untuk part masing².. Walaupun kami tidak begitu yakin untuk berada di kalangan yang teratas, sekurangnya saya akan lega sekiranya kami berada di posisi yang agak selesa dalam kedudukan carta 6S nanti.. Allahua'alam.. dan memang target kami untuk naikkan kedudukan kami insyaAllah yang sebelum ini jatuh ke bawah.. yang membuatkan saya geram dan berazam untuk memperbaikinya.. rasa puas atas usaha sendiri memang best, kan.. (macam rasa best bila buat akaun & balance..! hehe)

Hmm tak sangka pulak panjang juga entri ni sudahnya.. cukup setakat ini..

and note to myself: breathe..








☼ setiap pagi, kami berdua pasti mengejar matahari.. untuk pagi ini, cahaya pagi sangat indah, (kaya dengan vitamin D), langit sangat bersih dan kilauan emas terpantul pada permukaan² bangunan.. subhanallah.. sayang kami tinggalkan gear kami di rumah hari ini..

☼ bila pulang nanti, kalau hampir meniti senja, kami tercari² lagi sang mentari.. kadangkala cahayanya menembusi daun² dan membentuk sunrays yang sangat cantik.. Maha Suci Allah yang menciptakan..


Wassalam.






0 ♥ comments:

Post a Comment

What say you..? =)

Thanx for commenting.

May Allah bless u as always ♥♥♥

Related Posts with Thumbnails
 

note to self : breathe Design by Insight © 2009